2012

[Image source : Google]

Assalamualaikum.

2012 is approaching in a short while. Memang tak sedar masa berlalu dengan sangat pantas. Esok dah pun 1 Januari. Bermakna dah setahun berlalu. Apa yang dapat diperolehi tahun ni? Hmm...

As for me, Alhamdulillah. Setakat ni dari sudut material, banyak yang aku hajatkan dah tercapai tahun ni. Cuma dari segi lain banyak yang nak kena improve, terutamanya dari sudut kerohanianlah kan? Banyakkkkk sangat lompong yang perlu diisi. Moga tahun mendatang ni dapat dibaiki dan di'upgrade' mana yang kurang tu.

Dari sudut karier pulak pun masih di tahap memuaskan. Alhamdulillah. Tahun 2011 ni rasanya tahun yang paling kurang stress berbanding tahun sebelumnya. Yelah, dah nak masuk tahun keempat pegang jawatan ni, mungkin dah boleh catch up dengan apa yang dipertanggungjawabkan. Bos pun kurang 'bising', client pun kurang bagi masalah. Jadi perjalanan kerja agak smooth tahun ni. Alhamdulillah. Sampai ada orang tegur, "Eh, tak bawa kerja balik rumah sekarang?" Hehe. Aku cuma mampu tersenyum je. =) Moga perjalanan karier juga dipermudahkan tahun depan. Amin.

Kesihatan juga Alhamdulillah. Takde penyakit atau ditimpa penyakit serius. Mudah-mudahan dijauhkanlah. Harap Allah berikan kesihatan yang baik juga untuk hari-hari mendatang. Aminn. =)

Bila sebut 2012 ni kita selalu dimomokkan dengan isu kiamat yang tak habis diperkatakan tu kan? Kekadang nak tergelak pun ada. No, bukan sebab aku tak percaya. (Gila tak percaya, rukun iman tu..!) Tapi kelakar sebab ramai yang taksub ingat 2012 ni bakal kiamat. Ya Allah, kiamat tu memang pasti berlakulah. Cuma itu rahsia Allah. There is no such thing yang kata sekian-sekian tarikh akan berlaku kiamat. Jangan disebabkan ketaksuban kita memikirkan hal kiamat yang akan berlaku tu menyebabkan kita mengabaikan perkara-perkara penting dalam hidup kita. Sibuk sangat fikir tentang kiamat sampai amal ibadat terabai, kerja terabai, anak isteri terabai etc. Sebaiknya tambahkan amal ibadah kita dan dalam waktu yang sama kita masih jalankan tanggungjawab kita sebagai makhlukNYA di atas muka bumi ni. Jangan sesekali leka dan terpengaruh dengan propaganda yang bertujuan untuk melalaikan kita. (Mintak dijauhkan. Amin..)

Last but not least, nak mintak maaf andai ada tulisan di blog ini yang menyinggung sesiapa. Yelah, kekadang niat aku menulis untuk meluahkan rasa hati dan juga menegur secara tak langsung. Tapi sekiranya ada yang tak dapat terima, atau rasa tersinggung dengan apa yang ditulis tu, dengan rendah hati aku mintak maaf bebanyak. Kalau kita berniat baik tapi akhirnya buat orang lain terluka pun dikira berdosa juga kan? Jadi, maafkan daku di atas keterlanjuran itu. =)

Selamat menyambut 2012 buat semua. Moga kehadiran 2012 bakal memberi kebahagiaan dan kesejahteraan buat kita semua. Amin. =)

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

2 Responses to 2012

  1. amin kak siti...semoga dapat jodoh di year 2012..:)

    ReplyDelete
  2. Amin. :) Thanks for the du'a. Kita lihat siapa yang kena. :P

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.