Mari kita fikirkan

Dalam keadaan malas nak update blog ni tetiba teringatkan satu perbualan yang berlaku 5-6 tahun lepas.

A: Eh, yang kau ni nak kecoh-kecoh kenapa? Suka hati akulah nak buat apa. Besok kalau mati pun kubur masing-masing kan?

B: Aku ni sekadar menegur aje. Memangla bila mati kubur masing-masing. Tapi andai ditakdirkan kubur aku dok sebelah kubur kau, aku pun kena tempias panasnya tau tak?

Bila ingat sekali imbas memang rasa nak tergelak. Tapi bila fikir balik, rasanya macam relevan juga kot?

Pernah tak kita terfikir yang perbuatan kita kat dunia ni akan beri impak juga pada orang lain di 'sana' nanti?

Marilah renung-renungkan dan selamat beramal! ;)

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.