Tanam bertanam

Oleh sebab dah emo sekejap tadi, maka entry ni takkan berbau emo. Hihi.. Antara azam tahun ni, tak nak get carried away dengan emo yang melanda diri. Insya Allah. @adil

Cuma tengah belajar menanamkan tauge eh, elemen-elemen positif dalam minda nih. Antaranya;

  • Jangan mudah berprasangka dengan orang.
  • Jangan mudah nak melenting bila sesuatu hal tu tak kena dengan pemikiran atau selera sendiri.
  • Jangan mudah prejudis pada orang lain.
  • Jangan mudah nak menyebarkan keburukan orang lain.
  • Jangan mudah bersikap negatif.
  • Jangan, jangan dan jangan buat perkara-perkara yang kita tak suka kpd orang lain. Dengan kata mudahnya, kalau kita tak suka orang buat benda tu pada kita, so kita jangan sesekali buat pada orang lain. Ngerti?
So, macam mana marah sekalipun, jangan sesuka hati nak hamburkan kepada orang lain ye? Even, kat status facebook ataupun twitter sekalipun. (Ni untuk diri sendiri, bukan untuk orang lain. Penting untuk mengelak daripada kenyataan disalah erti. Kalau ada yang dah salah faham, susah pulak nak terangkan satu per satu nanti. Huhu.. ) blogger-emoticon.blogspot.com

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

3 Responses to Tanam bertanam

  1. wahhh....byknyer list...
    bagus2.... :D

    ReplyDelete
  2. biasala, kekadang sendiri pun terlupa. so kena ingatkan diri selalu. huhu..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.