Tujuh.Tujuh.Kosong Tujuh

Tujuh. Tujuh. Kosong Tujuh. Rasanya ramai yang tunggu tarikh ni untuk mengabadikan sesuatu yang bermakna dalam hidup seperti mana tarikh-tarikh lain yang seangkatan dengannya. Tahun lepas Enam. Enam. Kosong Enam. Tahun sebelumnya lak Lima. Lima. Kosong Lima. Dan juga sebelum-sebelumnya. Memang ramai yang abadikan nombor cantik macam tu untuk event yang bersejarah dalam hidup diorang.

Salah seorang yang menunggu tarikh ni adalah aku, eheh officemate aku. Malam tadi dah selamat pun dinikahkan dengan pilihan hatinya. Aku tak pay attention sangat pada event tuh. Sibuk melayan anak-anak buah yang cumil-cumil belaka. Pengantin pun steady jer, takde nangis-nangis macam yang biasa aku jumpa bila jurunikah dah start lecture pasal keluarga sakinah yang diamalkan kat Johor ni. Huhu, cuma ade sorang ajela kawan aku yang ter‘over’ emotion masa majlis tuh. Itu yang aku pelik, pengantin steady je, dia lak yang nangis. Haha, suka hatila dik....

Ni gambar pengantinnya. Cantik kan? Tapi yang aku tak puas hati ade sorang makcik kat situ tegur aku, “Eh, awak ni adik beradik pengantin ke?” Haih, ade macam muka aku ke? Isk, confuse tul...

Ops, sebelum aku terlupa. Untuk adik-adik yang bakal memulakan sesi pengajian baru esok, selamat kembali ke sekolah. Untuk yang baru mendaftar, selamat menempuh alam baru yang berlainan sama sekali dengan alam persekolahan. Mudah-mudahan dapat sesuaikan diri. Teringat lak zaman jadi student dulu. 1st day semester baru mesti kelam kabut pergi fakulti awal-awal pagi just nak check jadual kelas. Haha, bila lagi agaknya nak rasa situasi camtu yer?

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

3 Responses to Tujuh.Tujuh.Kosong Tujuh

  1. 7.7.2007..hahahak..
    dulu abg pnh plan nk kawen tarikh nih..
    tapi xdapet la den nk nolong..muahaha..
    org suruh dia amik 9.9.2009 sebab mase tuh pun org dah abes study..
    huhuk..
    akak bile lak..:p

    ReplyDelete
  2. huhu..9/9/09?
    lm lagik tuh, memacam hal bole berlaku >:)
    agak da, mst soklan ni ditanye. :p
    malas nk jwb da...

    ReplyDelete
  3. ramai tol org pilih date nie nak kawin ek?
    tapi rasanya 20/07/2007 pun tarikh yg cam best gak kan? hihi..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.