Setahun Yang Lalu...

Diam tak diam dah masuk setengah tahun kedua rupanya kita sekarang ni. Blog ni pun bakal mencecah usia setahun tak lama lagi. Macam tak percaya. Banyak benda yang aku dah catatkan dan kongsikan dengan orang-orang yang membaca blog ni. Entah, aku pun pelik macam mana aku boleh terjebak dengan dunia blogging ni padahal dulu kawan aku si Makmor tu jenuh suruh aku buat blog sendiri. Dia kata teringin nak baca tulisan dari kaca mata aku seorang juru kira-kira ni.

Dulu aku rasa macam poyo jer bila ada blog ni. Tak tahu apa yang nak diceritakan sebenarnya. Dan yang paling penting, ada ke orang yang nak membaca apa yang aku tulis? Sekarang ni pun ada ke orang yang membaca? Ada la kot? Hehe...

Bila join forum BS, kawan-kawan dok encourage buat blog sendiri. Rasa macam best lak bila ada blog sendiri ni. Barulah terkedek-kedek nak set up blog sendiri. Start dengan blog friendster aje masa tu sebab semua dah sedia kat situ. Even template pun tak payah nak susah payah set up. Tapi lama-lama rasa tak selesa nak menulis kat situ sebab aku tak mahu ‘someone’ yang aku nak elak tau banyak sangat tentang hal aku. Jadi, aku pun register blogger. Memang blur abisla masa tu. Tak tahu nak set up template. Tak tahu camne nak hadap coding template. Pening. Sebabnya, aku bukan IT based. Alhamdulillah, berkat pertolongan kawan-kawan aku, blog ni berjaya gak di set up dengan jayanya. Terima kasih untuk yang banyak membantu. Semoga keberkatan ilmu tu berpanjangan, insya Allah. Sayang lak tak sempat nak save first template aku tuh.

Setakat ni rasanya inilah salah satu blog yang paling banyak jadi tempat meluah perasaan, walau kadang-kadang bukan secara langsung. Bukan apa, ada yang pernah bagitau aku, cerita hal peribadi banyak sangat kat blog pun tak elok sangat. Bahaya. Entah, terpulang pada masing-masing. Cuma kadang-kadang aku lebih suka menyampaikan apa yang aku rasa dengan cara tak langsung just untuk elakkan daripada memburukkan orang lain. Lain orang lain caranya kan?

Salah satu kelebihan yang aku nampak dari hasil aktiviti blog memblog aku ini ialah, aku dah berjaya mengumpulkan kawan-kawan baru termasuklah yang singgah ke blog ni secara tak sengaja. Terima kasih untuk korang. Harapnya tulisan dan kemerapuan kat sini takde menyinggung mana-mana pihak la yer. Kalau ada yang tersinggung ampun dan maafla bebanyak. Tak sengaja....

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

2 Responses to Setahun Yang Lalu...

  1. wah lmnya dah kamu tulis blog.. sy nih pun baru jer merangkak nk blaja..mintak tunjuk ajar ek kak..

    ReplyDelete
  2. setiap yang lama tu bermula dengan baru kan? saya pun masih lagi belajar dan terus belajar. Insya Allah, mudah2an kita dapat manfaatkan ilmu yang diperolehi tu bersama... :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.