Salah Tempat

Pernah antara kita tak dapat ucapan yang tak kena masa dan tempat? Yelah, contohnya ucapan tahniah masa kita tengah bersedih ke, ucapan takziah masa kita mendapat suatu yang menggembirakan ke? Pernah tak? Mesti ada kan?

Apa rasa masa tu ek? Ada tak rasa macam nak sepak orang yang tersalah bagi ucapan tu? Kalau tersilap wish mende-mende kecik takpe juga. Kalau tetiba tengah orang tu bersedih atas sebab suatu kehilangan, kita bagi ucapan tahniah, tak ke boleh dapat penyepak free tu? Don’t get me wrong. Aku bukannya nak menggalakkan unsur keganasan. Cuma harap kita semua lebih berhati-hati bila nak wish atau nak buat ucapan untuk seseorang.

Macam tahun lepas, seorang kawan aku ni kehilangan insan tersayang beberapa hari je sebelum menyambut ulang tahun kelahirannya. Masa tu serba salah juga nak wish birthday dia. Yela, orang tengah bersedih kita lak wish mende yang happy. Tapi akhirnya aku wish juga cuma takdela bagi ucapan yang fancy macam yang selalu aku wish kat kawan-kawan yang lain. Just a little thougt from a friend.

Teringat pulak, pagi semalam, aku dapat satu sms. Wish birthday aku. Rasa terkejut. Nak tergelak pun ada. Tapi, aku happy. Sebab? Dia ingat juga birthday aku, walau tersilap. Hehe. That is so thoughtful, my dear sis. Terima kasih. Really appreciate for your effort, walaupun silap. Dah nak tambah 1 nombor dah rupanya...

----Imej dilupuskan---

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

4 Responses to Salah Tempat

  1. Happy belated birthday cik hajar..better late than neverkan..tp x penah lg dpt slh wish..slh no yg slh wish ade...hihhi

    ReplyDelete
  2. uik, belum lagi laa...
    bulan depan.
    bukan kelmarin..:D

    ReplyDelete
  3. alamakkk..in advance le kirenye ek...ahhahhahaa

    ReplyDelete
  4. hehe, xpe.
    neway, thanks in advance gak :D

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.