Sakit Mata Sakit

Masuk hari ni aje, dah dua orang colleague aku kena sakit mata. Cuak juga ni. Bukan apa, salah sorang yang kena tu duduk elok je belakang aku. Dan dia start kena sakit mata tu hari Isnin lagi. Kebetulan minggu ni aku kerja luar. Jadi memang kurang berkomunikasi dengan orang-orang sekeliling. Tapi sempat juga la menegur mata dia yang dah merah sebelah masa tu.

Hari Selasa, colleague aku yang kena sakit mata tu dapat mc. Pagi tu, lepas hantar anak bos ke sekolah agama, dah rasa tak selesa pada mata. Tapi aku cuma gosok dengan tisu je masa tu. Takut merebak, jadi aku tak usik lagi. Dah ada yang orang menegur masa tu. Katanya mata aku dah nampak merah. Siap eksen lagi dengan aku, konon dia ok lagi walau duduk dekat dengan pesakit tu semalam.

Hari semalam, ada orang sms aku pepagi, “Kak, saya dah kena sakit mata.” Aku pun macam tak percaya. Yelah, kelmarin bukan main eksen lagi, konon tak mudah terjangkit. Tapi bila dia kata 2-2 belah mata dia dah infected, nak tak nak kenala percaya. Teruk juga dia kena sakit tu. Sampai demam sekali. Aku dah cuak , takut aku pun terkena juga.

Hari ni, keadaan masih lagi sama. Alhamdulillah, aku masih belum lagi terjangkit. Harap-harap takkan la. Bukan apa, kerja tersangatla banyak sekarang ni. Big boss pun dah cuak, takut ramai yang berjangkit dengan sakit ni. Tapi setakat hari ni, cuma dua orang tu ajela yang sakit mata.Mudah-mudahan takkan ada pertambahan la. Tapi siapa tahu kan, esok atau lusa?

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

3 Responses to Sakit Mata Sakit

  1. hrmmm..kalo takut jangkit...pakai je spec itam pegi keje...hihi

    ReplyDelete
  2. sakit mata?x penah kene sakit mata..tp wat mc sakit mata penah..gosok2 mata sampai pedih..gie jumpe dr..ckp sakit sakit mata..hikss..

    ReplyDelete
  3. hujung jari >>> hehe, Alhamdulillah. setakat ni masih ok jer. Mudah2an terus ok la...:)

    zura lias >>> haih, nakal ek? ni mesti sesaje nk mc ek? hehe..:D

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.