Berat!

Apa perasaannya bila disuruh buat sesuatu yang tak disukai? Apa perasannya bila dipaksa buat sesuatu yang bukan kemahuan kita? Apa rasanya bila beban ditambah tanpa kemahuan kita? Pastinya rasa sakit hati yang TERlampau kan? Rasa nak marah, rasa macam nak cekik orang semua ada. Rasanya masa tu nak picit-picit je orang yang suka-suka hati nak menambahkan tanggungjawab pada kita. Kalau memang orang tuh ada kuasa mutlak, contohnya bos ke, big bos ke takpela. Boleh terima lagi sebab dia memang berkuasa bagi arahan pada kita. Ni, takde kaitan langsung. Saje suka nak menunjukkan kekuasaan bukan pada tempatnya.

Aku dah bosan dah dengan kerenah orang-orang macam ni. Dia ingat ke’senioriti’an dia tuh boleh buat semua orang tunduk pada kemahuan dia agaknya. Kalau tak diikut kemahuan nanti merajukla, mengugutla. So, childish! Macam budak-budak yang tak dapat gula-gula. Kalau ikutkan kehendak dia nanti kami yang merana. Terpaksa sengsara untuk kesenangan orang lain. Kami yang buat bagai nak mati, dia yang dapat nama nanti. Hai la labu, nape ade manusia camni yang wujud dalam carta kehidupan aku?

Motivasi kerja aku pun dah jatuh merudum teruk. Nak buat macam mana ni eh? Dahla, makin lama menulis kang, makin emo lak. Huhuh...

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

4 Responses to Berat!

  1. MEMANG SAKIT HATI bila ada org yg berlagak macam big bos tu. Tapi, kena hati2 gak kalo nak buat kerja2 yg disuruh tu kak hajar.. ada satu kes yg umie pernah alami pabila berlaku kesilapan terhadap kerja2 tersebut, kita yg akan di persalahkan.

    Yang BENGGANG SANGAT tu, DIA SESENANG HATI je nak marah2 kita. padahal tu bukan kerja kita. Orang dah tolong, sepatutnya beterima kasih tapi HAPRAKK!!!.. nak je tampo pipi dia 44 kali pastu cakap "lain kali buat kerja ko SENDIRI!!".. :)) hahaha terEMO lak umie kat sini..

    ReplyDelete
  2. sabor..saborr..kerje mmg cenggitu...kat memane je ade kes cenggitu..yang penting,kita upkan keje kite je..chaiyok..chaiyok cik hajar..hikss...

    ReplyDelete
  3. itulah kehidupan..
    ade yg besh..ade yg x besh:D

    ReplyDelete
  4. umie >>> pk2 memang geram. tp keputusan dh pun dibuat. xleh nk buat apa dah. nak tak nak, mau x mau kena gak hadap & buat kerja yang x patut kita buat. 1 cara kalo xnk buat, berhenti kerja la..:)

    zura >>> memang pun. tp tu la, makin hari semakin mengganas 'org tuh'. yela, kita ni kan kuli jer, nk banding dgn 'org tuh':). redha ajela buat masa ni. thanks k?

    iN >>> makaseh, tapi nape ayat tuh mcm ayat shin chan? :D

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.