Penjantinaan

Selalu aku jumpa pertanyaan-pertanyaan macam ni;

“Kenapa kereta perempuan mesti ada bunga?”
“Kenapa kereta perempuan mesti ada anak patung?”
“Kenapa kereta perempuan mesti ada girlie design?”
“Kenapa kereta perempuan mesti ada kasut?”

Tapi dalam banyak-banyak soalan tu yang terkena pada batang hidung aku cuma satu je la, soalan yang terakhir tu. Kenapa eh? Biasa kereta perempuan memang ada kasut ke? Aku ingat aku sorang je yang suka simpan kasut spare dalam kereta. Hehe...Kalau orang tanya aku kenapa, jawapannya adalah sebab aku tak suka dan tak biasa memandu dengan kasut bertumit. Biasa memang ada spare sandal dalam kereta. Aku lebih selesa bersandal je bila memandu ni. Tak payah nak adjust kedudukan kaki. Lagi satu, kasut bertumit ni sebenarnya buat kaki rasa letih. Jadi, tak payahla menyeksa kaki, tambah pulak kalau kena lalu kesesakan lalulintas. Mau lenguh kaki nanti. Ni semua pendapat aku jela, orang lain aku tak tahu...

Kalau ikutkan, tak elok men'jantina’kan kereta ni, lebih-lebih lagi menampakkan pemilik kereta ni adalah seorang perempuan. Senang penjahat-penjahat kat luar sana tu nak buat jahat bila tau tuan punya kereta adalah seorang perempuan. Tak ke merbahaya tu? Itulah sebabnya kereta aku tak banyak accessories yang menampakkan aku ni perempuan. Kalau ada pun, just kotak tisu jela. Tu pun bukannya obvious sangat pun. Hehe...Jadi para gadis dan wanita pemilik kereta sekalian, silalah lebih berhati-hati ye masa menghias kereta anda. Jangan sampai anda menjadi mangsa kekejaman manusia yang bergelar penjenayah....

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

4 Responses to Penjantinaan

  1. tuh la..ari tu org x bg ai beli bantal pooh nk letak kat kete dia..padan muke dia..hahah..

    bace awal2 pun dh tau..akak mesti bg jawapan no 4..eleh..ari tuh raye umah brad..pakai kasut tumit tinggi jap je..serupe x yah pakai..
    pakai je selipar jela sng..hahaha..jangan marah na..gurau2..hua..ngantoknye..sekian laporan dr sy..in_ubie yg comei~~

    ReplyDelete
  2. hesh...jgnla kasi pecah lobang..
    haha...ingat lak dia part tuh.
    Ala, nama pun nk beraya xkn nk pakai slipar kot? x proper, wlupun kita bukan pakai kasut masuk dalam rumah...

    ReplyDelete
  3. since aku ym ko tak reply. aku assume ko tak online la so kalu ko nak tau lebih lanjut ttg perempuan..ape kata ko baca blog aku. hahaha komen ke sembur la pape yg patut ye...a'kum...

    ReplyDelete
  4. waalaikumsalam...
    alahai, aku online sekejap je sebab tersangat penat semalam...
    apsal entri pjg sgt, mlsnye nk bace..:p

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.