Cerita Hujung Minggu....

Minggu ni, berhujung minggu di kampung. Lama dah tak balik. Banyak yang berubah. Jalan berubah, orang-orangnya pun berubah. Paling ketara bila aku tengok kesan banjir hari tu. Memang terukla, sampai tebing sungai pun boleh runtuh. Huhu, tak dapat aku bayangkan kalau aku berada kat situ masa tu. Mesti buntu yang teramat sebab perhubungan darat memang terputus terus. Nak ke mana –mana pun tak boleh. Syukurlah, sebab dijauhkan dari bencana tu.

Jumpa bebudak kampung pun ramai yang aku dah tak kenal. Semuanya budak-budak kecik yang dah membesar. Bayangkan kalau 10 tahun dulu diorang sekolah rendah, sekarang ni masing-masing dah sekolah menengah. Ada yang dah lepas SPM pun. Haih, banyaknya perubahan. Takpe, insya Allah lepas ni aku akan selalu balik.

Sabtu

Antara perkara pelik yang aku jarang buat. Bercuti di hari SABTU. Haha...Lama gak tak bercuti hari Sabtu ni. Biasanya kerja atau cuti pun aku tetap kerja hari Sabtu. Tengahari dah gerak balik kampung, konvoi dengan abang. Macam biasala, sampai kampung takde banyak sangat aktiviti yang boleh buat. Selain mengemas rumah yang dah berabuk tu, aku melepak jela sampai malam. Layan anak-anak buah aku. Geram sungguh kat si Nazirah tuh. Macam merpati, jinak tapi bila nak pegang dia lari. Cis, takpe...

Ahad

Pagi lepas sarapan aku dah gerak ke bandar, nak mencari hadiah Shida. Bagusla, kenduri kahwin hari ni baru sibuk nak mencari hadiah. Lama juga tak tawaf bandar tu sorang-sorang. Dulu selamba je berjalan kaki dari bus stand ke area situ. Sekarang ni entahla, dah ada kenderaan sendiri ni, rajin ke aku nak jalan kaki macam dulu tu? Hehe...Siap je membeli belah, balik rumah bersiap-siap nak ke kenduri tu. Jumpa kawan-kawan lama sekali. Wah, memang dah lama tak jumpa diorang semua. Banyak yang dah bertukar status, tapi kami bertiga masih setia dengan gelaran ‘3 Dara Pingitan.’ 3 Dara yang masih maintain. Haha...Bes betul...

Balik dari kenduri kahwin tadi terus siap-siap nak balik. Wah, sangapnye kat rumah. Tapi, duduk ngan kawan-kawan tadi aku ada terfikir sesuatu la. Semuanya bergantung pada perancangan semasa. Seandainya benda ni terjadi, aku beritahula nanti ye?


Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.