Untuk Perempuan

Siang tadi, aku oustation dengan bos. Tak pasal-pasal kena jadi supir dia pulak hari ni. Aku pun sebenarnya tak selesa drive bila lelaki duduk sebelah aku, melainkan kalau adik aku yang duduk sebelah. Heheh...Selamat la masa balik bos aku nak drive. Tu pun jenuh gak aku dengar dia berleter. Huh, tambah sorang lagi lelaki yang suka berleter dalam hidup aku. Fuh~

Sampai kat tempat client tadi tiba-tiba je bos aku melahirkan hasrat hatinya;

Bos : I minat sebenarnya dengan kereta U ni.
Aku : Abis tu? Beli la satu. Untuk ur wife.
Bos : Ala, dia tak nak. Dia nak I jadi pilot dia seumur hidup.
Aku : (Gelak) Hah? Aik, ari tu bukan kata Kak As nak ambik lesen ke?
Bos : Entah dia. Hari tu dah ok dah. I dah adjust baek punya dengan dia. Tiba-tiba tak mau pulak. Dia nak I jadi pilot dia sampai bila-bila.
Aku : Isk...(sambel gelak)
Bos : Biasala jar, kena cucuk dengan officemate dia. Bebudak office dia ramai yang dah ada pengalaman. Bila pandai drive, suami tak mau hantar pergi balik kerja lagi. Lepas tu bil-bil semua dah kena bayar sendiri sebab dah tak payah susahkan suami.
Aku : Iyela, tapi kan senang bila ada kes emergency ke...Atau tetiba bos sakit ke? Siapa nak hantar ke hospital?
Bos : Itulah dia. Nak buat macam mana kan? Dah dia kata nak I jadi pilot seumur hidup dia. Silap-silap nanti bila I dah nak mati pun kena drive sendiri ke hospital.
Aku : Isk, apela bos ni. Kalau dah macam tu, panggil ambulans jela.
Bos : Takpela, selagi boleh buat I buat jela...

Hmm...kekadang aku pun tak faham dengan perempuan yang terlalu bergantung hidup dengan lelaki ni. Aku bukannya nak kutuk isteri bos aku ataupun declare aku ni terlalu independent. Tapi rasanya, tak semua benda kita perlu bergantung pada lelaki even dia tu suami. Pada aku la, tak salah kalau nak berdikari pun. Cuma kena pandai imbangkan la. Bila terlalu bergantung, lelaki mungkin akan fed up. Bila terlalu independent pulak, lelaki akan lepas tangan. Paling malang kalau dia anggap perempuan ni tak perlukan dia dalam hidup. Yang penting kena pandai bezakan mana satu yang kita boleh buat sendiri dan yang mana satu kita perlukan pertolongan mereka.

Hahah...ni pun menulis berdasarkan pengalaman yang cetek je. Mana yang betul tu ambikla jadi pengajaran. Yang tak elok tu tak payahla ikut ye? Buang masa korang je nanti...

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.