Tertekan Atau Tekanan?

Tertekan atau tekanan? Teringat aku pada hujung minggu yang menekan baru-baru ni. Minggu yang sibuk dan menyibuk. Memang betul-betul menekan perasaanla masa tu. Terpaksa buat perkara yang kita tak rela nak buat. Hmm...macam tak ikhlas je bunyinye. Tapi, honestly memang aku buat kerja dengan keadaan yang tak berapa ikhlas masa tu. Fikir-fikir balik, redhakan ajela...Sekurang-kurangnya dapat juga memenuhkan poket aku bukan depan. Alhamdulilllah...

Ada orang tanya tadi, macam mana nak hadapi pressure? Bunyinya macam kronik je. Kenapa eh, bila libatkan bab kerja kadang-kala kita terpaksa juga hadapi walaupun tak berapa redha kadang-kadang tu. Jawapannya? Itula periuk nasi kita. Walau macam mana payah pun kita terpaksa hadapinya. Nama pun kerja makan gaji, bukannya bos. Even bos pun ada yang kena kerja lebih. Macam siapa ye? Heheh...Sekarang ni pun, bila kerja terlalu menekan aku pun, aku cuma tekadkan dalam hati, I LOVE THIS JOB! Aku boleh buat. Aku takkan mengalah....

Tekanan kerja ni kalau difikir-fikir sebenarnya boleh jadi gila. So, jalan paling mudah, don’t take it seriously. Cubalah jadi sengal je. Cuba jangan terlalu fikirkan sangat. Macam aku, bila rasa tertekan sangat selain mintak tolong DIA, aku suka dengar lagu. Kadang-kadang lagu yang berserabut pun jadi tak berserabut bila aku serabut. Hahah...Kadang-kadang aku suka melepaskan dengan cara mengusik orang (mintak maaflah untuk yang selalu kena buli tuh). Lagi satu, aku suka jalan-jalan cuci mata dan window shopping (heh, aku tau, mesti ada yang kata, “itulah perempuan...”) tapi hakikatnya benda ni berkesan. Pada akula, orang lain aku tak tau...Hmm...kalau tak berjaya jugak, biasanya jalan terakhir aku tido jela.

Bila fikir-fikir balik, memang bagus bila sekali sekala rasa tertekan ni. Ujian untuk kita macam mana nak hadapi tekanan. Ujian kekuatan dalaman. Kalau berjaya melaluinya sekali, insya Allah kita tahu macam mana nak handle tekanan tu pada masa akan datang. Cuma pada akula, bila si tekanan ni datang, jangan sesekali lupakan DIA. Hanya pada DIA je kita layak meminta pertolongan. Semoga kita semua takkan lupa pada DIA ye?

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.