Mungkin Ye Mungkin Tidak

Ahad yang mendung. Banjir. Tapi Alhamdulillah, rumah aku masih lagi terselamat daripada banjir. Hasrat hati nak pergi office hari ni pun terpaksa dikuburkan je sebab malas. Sori, bos...saya sangat malas hari ni, nanti saya siapkan kerja tu ye?

Dapat sms ni tengahari tadi. :

Kakak, kita dah lama nak tanya ni dari hari tu sebelum-sebelum ni lagi status kakak. Kenapa “mungkin ada mungkin tiada” eh? Sila jawab seikhlas mungkin.
Sender : +6017*******

Aku : Uik? Next question please..

Oho, soklan laen eh? Apa yang ada? Apa yang takde? Hohoho...Tak same kan?
Sender : +6017*******

Aku : Oho, baru ingat. Status YM ek? Itu bermaksud dan menunjukkan status saye pada ketika itu, sama ada berada di depan pc atau pun tidak. Amacam? Puas hati dengan penerangan saye? Ada soklan laen?

Ehe. Jawapan yang boleh diterima. Soklan laen? Oke, sebelum tu berani jawab ke tak agaknya ni? Dah berpunya ke belom? Hohohoho...
Sender : +6017*******

Aku : Huhu...soklan yang sukar untuk di jawab. Ada soklan laen? (wat-wat tak paham)

Kikikiki...susah eh? Takpe kita tuka soklan laen. Susah ni. Nah, soklannya, apekah nama sebenar anda? Uih, susah ni...
Sender : +6017*******

Aku tak jwb sms ni sampai petang. Tapi ini lah jawapan aku untuk sms dia ni;

Aku : Soklan tadi tu kita postpone dulu ye? Saya kena fikir dulu. Bila dah dapat jawapan nnt baru bagitau. Kehkehkeh...

Hahaha...aku tau, dia dah lama nak tau pasal benda ni daripada aku. Bila tanya je mesti aku akan konar kan soalan dia tu. Heheh, sori la cek adek. Bukan tak mau jawab. Tapi memang saje tak mau jawab. Jawapan standardnya adalah, BIARLAH RAHSIA. Biarlah hanya aku dan DIA saja yang tau.

Moralnya kat sini adalah, status YM aku takkan menggambarkan apa-apa hint. Hahaha...Berusahalah ye, wahai cek adek....

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.