Cuai Lagi Lupa

Seperti yang diceritakan kat aku, Cik X ni bercadang untuk buka akaun bank. Sebelum singgah ke bank dia telah singgah dulu kat kedai fotostat sebab nak fotostat IC. Selesai semua urusan, dia terus menuju ke bank. Sampai kat bank, sambil tunggu nombor gilirannya dipanggil dia pun belek-belekla semua dokumen yang dia perlukan untuk buka akaun banknya.

Cik X : Ok ni, rasanya semua dokumen dah ada.

Tak lama lepas tu, nombor gilirannya dipanggil. Dia pun dengan confidentnya serahkan semua dokumen yang dia bawa tu pada si kerani.

Kerani : Borang dah isi ye dik?
Cik X : Semua dah ada tu kak. Dah complete dah saya isi semuanya.
Kerani : Bagi IC adik.
Cik X : IC? Jap eh. (Sambil cari IC dalam dompet). Eh, mana ni? Tadi ada...Yang fotostat tu tak boleh guna ke kak?
Kerani : Tak boleh dik. Ikut prosedurnya, kita nak yang ori gak.
Cik X : Mana eh? (dengan muka risau) Tadi ada. Kat mana pulakla dia cicir ni?
Kerani : Kalau takde, adik balik dulula. Nanti esok datang balik. Bank pun dah nak tutup ni.
Cik X : Hmm..okla kak. Nanti saya datang balik. (Sambil garu kepala, fikir kat mana dia cicirkan IC nya)

Agak-agaknya kat mana dia cicirkan IC dia tu ye? Abis satu bank dia pusing kot-kot IC cicir kat dalam bank. Tapi tak jumpa juga. Akhirnya dia teringat, masa fotostat IC dia cuma ambik IC fotostat je. Yang ori tertinggal kat kedai tu lagi. Hehe...sengal kan?

Apa korang akan buat kalau korang dok dalam situasi nih? Rasa-rasa nak pergi lagi ke bank tu? Huhu...kalau aku mungkin akan tunggu setahun lagi baru pergi bank tu semula. Tak pun sanggup je pergi buka akaun kat branch lain. Heheh...Tapi masa dengar cerita kawan aku ni pun rasa kesian gak. Tapi, nak buat macam mana, dia yang cuai kan?

Apa pun, peringatan juga untuk aku dan semua. Jangan lupakan IC anda walau di mana anda berada...

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.