Kali Pertama Ke Pertama Kali?

Pertama kali. Kali pertama. First Time. Rupanya banyak pertama kali dalam hidup kita eh? Biasanya hal yang pertama kali tu buat kita lebih teruja nak melaluinya.

Kali pertama dapat berjalan – tak tau pulak macam mana rasanya sebab mana ingat kan? Kecik-kecik dulu...Seronokla agaknya dapat berjalan setelah sekian lama merangkak.

Kali pertama tumbuh gigi – seronok agaknya dapat mengunyah makanan.

Kali pertama pergi sekolah – takut campur teruja masa memula jejak kaki kat Tadika dulu. Masa tu apa yang arwah abah cakap masa kat sekolah aku angguk je. Sampai arwah abah tanya nak balik pun aku angguk je. Heheh..

Kali pertama jumpa kawan – bes rupanya berkawan ni. Selalu dok rumah asik tengok muka arwah mak dengan adik beradik je. Sesekali jumpa sepupu. Luas rupanya dunia ni..

Kali pertama dapat duit raya – tak tau pun duit raya tu apa. Tapi tengok bebudak lain seronok je, aku pun tumpang jela sekaki...

Kali pertama naik sekolah menengah – memula takut. Takut nak tinggalkan zaman kanak-kanak. Lama-lama rasa macam nak cepat dewasa je. Nak melangkau zaman. Tapi sekarang ni rasa nak kembali ke zaman tu pulak.

Kali pertama pergi sekolah sendiri – sangat teruja sebab tak pernah naik bas ke sekolah.

Kali pertama pergi bandar – teruja gak sebab sebelum ni nak keluar ke bandar biasanya dengan mak ataupun kakak.

Kali pertama masuk emporium – baru tau macam mana rupanya emporium ataupun supermarket tu

Kali pertama ambik exam – takut. Tapi dalam masa yang sama ada perasaan seronok nak bersaing dengan kawan-kawan.

Kali pertama dapat result – takut juga. Tapi still gagahkan diri sebab aku tau aku dah buat yang terbaik masa exam.

Kali pertama berdikari – masa masuk UTM. Kena duduk berjauhan dengan mak. Homesick. Mom sick. Semua sick la. Alhamdulillah, masih mampu berdikari sampai sekarang.

Kali pertama dapat gaji – wah weeee.. Rasa macam nak beli semua benda yang diidamkan. Heheh..Sampai sekarang pun macam tu rasanya.

Kali pertama dapat bonus – wah weee juga. Masa ni dah berangan nak beli macam-macam. Masa tu dapat rembat discman. Sihat walafiat lagi sampai hari ni.

Kali pertama jatuh cinta – indah, menawan, mabeles walaupun tak berakhir dengan bes. Pengalaman tu.

Itu antara contoh pertama kali yang aku suka la. Banyak gak kali pertama yang menyedihkan dan menakutkan. Tapi takpela, aku rasa macam malas nak kenang dulu buat masa ni. Sebenarnya entri ni aku taip dalam keadaan yang sangat bercelaru. Jadi aku tak mau menambah kecelaruan yang dah sedia ada. Hue~ Mana tau kot-kot aku nak sambung bahagian kedua ke? Nantila kot...

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.