Lebat

Sangat blankla minggu ni. Naik keje je sibuk dengan seminar. Keje lain pun berlambak je. Petang tadi bos pun dah mintak tolong buat dan edit handouts yang nak diberi masa seminar tuh. Huh, sengal gak otak nak adjust balik report tu. Mintak-mintak bolehla siapkan esok sebab keje aku dah makin bertimbun bulan 12 nih..Huhu..

Ada orang tanya macam mana nak hilangkan bosan lepas abis exam. Haha..kesian kan? Sebenarnya banyak je benda boleh buat lepas abis exam ni. Salah satunya buang masa. Best je membuang masa ni. Pegi jalan-jalan dengan kawan-kawan. Tengok wayang, lepak KFC ke McD ke. Tapi itu dulula. Sekarang ni nak tengok aku jalan-jalan buang masa pun susah. Sebab aku lebih suka duduk rumah je. Kawan-kawan pun ntah ke mana.

Tapi dedolu la kan, masa lepas SPM aku rajin tolong arwah mak jahit baju. Bukan fully jahitla sebenarnya, cuma tolong sembat baju kurung je. Okla tu, dapat gak isi masa lapang selain mengasah bakat terpendam. Huhu..rindunya kat zaman-zaman tuh. Selain tu, masa tu kena paksa masuk kelas komputer, belajar word ngan excel. Rasa masa tu takut betul dengan komputer, takut apa ntah. Aku pun tak tau. Mungkin sebab masa tu aku tak di expose kan dengan komputer masa kat sekolah kot. Hehe, yela budak kampung. Manala nak kenal benda-benda tu semua. Bebudak sekarang juga untung. Ada pc kat rumah, boleh online sampai lebam. Hmm...Bosan lagi ke? Pegila wat terjun tiruk ke, panjat tiang ke, wall climbing ke. Buat aktiviti extreme sket. Mencabar tuh...Paling tak pun, layan SUDOKU. Biar berpinar mata. Haha..
Lepas bulan 12? Tahun baru. Hmm..study la cek kak..Exam bulan 3 nanti. Tapi kan aku ni malasnyeeeeeeee nak study. Tolongla saya, macam mana nak start dan rajin study eh?

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.