Jaminan ke Guarantee?

Kisah di suatu petang .

Tempat : Dalam opis

Suasana: Berlatar belakangkan lagu-lagu mp3 zaman 80an – 90an.

A : Eh, apa tajuk lagu ni eh?
B : Takdir dan waktu. Kumpulan Mega nyanyi lagu ni.
A: Aha, sedih seyh lagu nih...Banyak tuh kenangan ngan lagu ni.
C: Ala, Abang A tu takde lainla tu. Kenangan dengan awek dia la tu..Takde cite lain. Kang mulalah bukak cite sedih pasal awek kawen ngan orang lainla, kecewalah...Tah pape je...
A : Kau tak tau, kau tak rasa. Cuba kalau bf kau tu kawen ngan orang lain nanti. Mesti tertonggeng frust punya.
C : Takdenya. Dia takkan cari orang lain punya.
B : Kau ni confirm je dia nak kawin ngan kau...
C : Iya, kita yakin. Yela, sebab dia dah kenal ngan Kak B, Kak D, Abang A. Takkan dia nak main-mainkan kita plak.
D : Ala, kawan Kak B tu pun dulu kenal gak Kak D ni, Abang A. Lagila, kawan-kawan si dia tu ramai je keliling Kak B masa tu. Tengok apa jadi sekarang?
B : (Gelak) Wei, apa ni? Ampehla korang...
C: (Gelak juga) Ha’ah kan kak? Lupa la plak...Heheh..
D : Cukupla C, kang Kak B kuarkan ayat macam Abang A lak kang, “Kau tak tau...kau tak rasa...” (Gelak lagi)
B : Ceh, seronok korang gelakkan aku eh?
C : Kak B, dok kat fotostat tu jangan feeling sensorang lak denga lagu nih.
B : (Gelak) Banyakla kau C. Kau tu jaga bebaik bf kau tu ye? Kang lari dia jenuh nak baik pulih hati kau tu.

Adeh, sengal sungguh mereka ni. Tapi kan, boleh pakai ke fakta tu? Bila kita kenalkan pasangan kita tu pada kawan-kawan rapat kita, seolah-olah jadi macam satu jaminan yang pasangan kita tu takkan buat sesuatu yang tak baik pada kita. Especially pada hubungan tu la. Betul ke? Memang bagusla kenalkan si dia tu pada kawan-kawan kita. Tengok sama ada dia boleh ngam ke tidak dengan kawan-kawan kita tu. Macam kes B tu pulak, kebanyakan kawan-kawan B tu asalnya kawan-kawan kepada ‘kawan’ si B tu. Jadinya dulu, B pun confident yang ‘kawan’ dia tu takkan buat something yang tak baik pada dia dan hubungan mereka. Tapi akhirnya? Kecundang juga. Mungkin dah takde jodoh kan? Itu je jawapan yang paling tepat untuk persoalan ni. Walau macam mana jaga sekalipun, dia akan tetap pergi kalau dah memang dia bukan jodoh kita. Betul tak? Heh..

Tertarik dengan quotes ni:

"People wil forget what you said, people will forget you did, but people will never forget how you made them feel..."

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

3 Responses to Jaminan ke Guarantee?

  1. salam akak...
    mcm tu yer...
    mmg kdg2 life or louv xde jaminan kan....
    kite doa yg baek2 jela..
    da jumpa ke???eheh..

    ReplyDelete
  2. wow...
    mane satukah akak
    adekah A..
    x mungken sebab A tuh mesti laki..
    C?? C tuh ade boypren..
    wahaha..mesti B kan..
    amacam terre x org... B-)

    ReplyDelete
  3. akma >> salam akma...
    hakikatnya mcm tula..
    cuma mendoakan yang terbaik utk dr sdr & kwn2...
    jumpa? jumpa pe? duet? :p

    in >> jwpnnya: E - tiada jwpn di atas.. :p

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.