Pertarungan vs Cuci Mata

Sangat bestttttt....Hari ni aku dah dapat pengubat sangap. Baru boleh mentenet dengan tenang dan senang hati setelah beberapa hari terpaksa menyekang jam penggunaan tenet. Aku dah dapat adaptor baru. Huhu..Walaupun kena korban sikit, tak kisahla. Janji ada kualiti dan boleh pakai lama.

Masa nak pergi tadi aku tengok cuaca gelap, macam nak hujan. Aku pun dah bajet, ni mesti hujan lebat ni.Kalau pergi pun jalan mesti jem ni. So dok la lepak-lepak kat tingkap. Tengok ada acara pesan-memesan barang dari Melaka. Aku je yang malas nak pesan apa-apa. Tak mau menyusahkan adik manja tu. Tengok dia pun pening je ngan senarai pesanan barang. Ada biskut lututla, cencalokla, belacanla, macam-macam...Haha, sukati korangla. Malas nak campur. Adik manja, kalau rasa kereta tu tak muat ngan barangan pesanan mereka tu, suruh along sewa lori jela ye?

Bila aku tengok cuaca pun ok je, lepas maghrib je terus gerak ke kedai yang aku dah aim tu. Jalan boleh tahan jemnya walaupun tak hujan. Dalam hati dah doa bebanyak, janganla terjumpa ‘mereka’ yang aku tak mau jumpa kat area situ. Harap-harap sangat tak jumpa sebab memang dah lama tak jumpa diorang since aku tinggalkan mende tu beberapa bulan lepas. Sampai je parking lot, memang aku terus jalan tak toleh kiri kanan. Target cuma 1 je, kedai kat tingkat 4 tu.

Siap je beli, aku terus jalan keluar ke parking. Sambil-sambil tu cuci matala tengok barang-barang kat shopping complex tu. Rasa macam nak window shopping je tapi, tetiba terbayangkan muka-muka diorang. Hehe...Takpela, lain kali jela. Takpun pegila window shopping tempat lain ye? Masa nak keluar pulak, aku rasa pelik. Kenapa card slot machine ni takmo terima kad parking aku? Bukannya aku tak bayar, dah siap print lagi-paid cash. Cuak gile dah. Belakang aku je dah berderet 2 kereta. Ish, nape ni? Selalu ok je...Aku cuba terbalikkan kad tu. ACCEPTED! Hampeh, salah masuk rupanya. Haha, sengal lagi. Lepas tu terus tak toleh belakang, jalan terus. Selamatla tak ramai yang queue belakang aku tu. Kalau tak, mesti dah kena hon bertalu-talu.

Takpela, pengalaman tu. Nampak sangat dah lama tak datang situ, sampai mesin kad tu pun dah tak kenal aku. Eleh, alasan je tuh...Ni sume gara-gara gabra sebab nak melarikan dirila. Itula puncanya. Tu la, niat jahat lagi. Padan muka. Dahla, nak menyakat orang lak ni. Ada sesiapa yang nampak kaler purple ke? Hahak...

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.