Raya yang raya

Alhamdulillah, raya dah kita. Tak sedar dah masuk raya ke 4 hari ni. Apa yang best raya tahun ni? Entahla, tak tau nak gambarkan camne. Biasa je rasanya. Cuma yang luar biasa bila aku boleh shopping malam raya tahun ni. Haha...pelik je. Selalu tak pernah jejak pun bandar Segamat tu malam-malam raya. Tahun ni boleh jejak lak. Ni gara-gara kitorang tak payah memasak malam raya sebab kakak yang kat Air Hitam tu dengan sukarelanya sanggup memasak untuk kami tahun ni. Gile best, tak payah masak. Bangun pagi tolong panaskan lepas tu NGAP!.

2-3 hari sebelum raya ada fenomena-fenomena pelik telah berlaku. Antaranya aku dapat sms daripada seorang makhluk yang dah lama hilang dari hidup aku:

X(21 Oct 2006 : 15.35) : Selamat Hari Raya. Maaf Zahir Batin. Raya jemputla datang rumah, kan dah ada kereta :'p

My reply : (21 Oct 2006 : 16.10) : Siapa ni ye? Sorila, nombor awak takde dalam simpanan saya. Sori sesangat.....(dalam masa yang sama, aku dah nak tergelak...)

Sehari sebelum raya dapat lagi satu sms:

X(23 Oct 2006: 16.02) : W/pun awk xkenal msg dr siapa ni, nak ucap terima kasihla sbb send kad raya.....smpi ati delete numb. Kita taulaa dh sonang skrg..:'( (hahak...ni satu lagi sms yg buat aku rasa nak gelak berguling mcm icon YM tuh)

My reply : (23 Oct 2006: 16.08) : Aik, sorila...Bukannya sengaja deletela cek xxx oi, ari tu sim kad saya bengong, banyak no hilang. Saya baru recovered no ni drp one of ur friend.....(yang lelain terpaksa di edit...)

Ada lagi 2-3 sms termasuk sms raya. Tapi rasanya tak payahla disclose kat sini kot. Biarla dia dengan dunia dia...

Entahla, pelik sungguh dengan dia ni. Masa aku dah start lupa mesti dia muncul balik. Macam tak mau lepaskan aku. Tak paham sungguh dengan manusia sorang ni. Nantila aku kaji lagi makhluk2 ADAM ni. Malas da nak ingat kenangan-kenangan tu semua. Sakit dan peritnya masih terasa walaupun cuma parut je yang tinggal...Huhu, malasla nak sedih-sedih.

"Hidup perlu diteruskan. Jalan kat depan tu masih luas terbentang. Tak usah toleh belakang lagi ye cik Hajar..."

"Ye, baeekkkk...Saya takkan toleh ke belakang lagi kecuali kalau saya nak jadikan apa yang ada kat belakang tu panduan untuk berjalan ke depan"

Aiseh, kan dah termerapu. Nak update pasal raya ter update pasal lain plak. Takpela, esok-esok boleh buat kronologi raya lak...hehehe..

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

3 Responses to Raya yang raya

  1. kikih...
    tulah merapu lebeh...
    nk cite pasal ghaye..
    kuar cite lain..
    jangan jual memahal lak tau..
    tapi jangan murah sangat..
    hoho...
    selamet...selamet..

    ReplyDelete
  2. ehehe..
    baekkk ye?
    bagosssssssssssss...
    maseh JINAK..

    p/s: adela hikmah tu kak

    ReplyDelete
  3. in >> ingat nak beli ikan apa boleh tawar2 ni? hehehe...

    famia >> wah, recycle ayat tuh nampak? hehehe..Alhamdulillah, hikmahnya dah banyak kelihatan sekarang ni...:)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.