Raya yang raya II

Alahai, esok da start keje ke? Bosannya....Nilah padahnya bila dah cuti lama. Nak start keje balik dah lupa. Mau kena menung dulu baru boleh start keje balik ni. Fikir jap, aku buat keje apa eh sebelum cuti hari tu? Hmm...oho, dapat dah. Tapi bukan boleh buat keje pun esok. Mesti mood raya tak abis lagi ni. Macam biasa la, lepas raya ni mesti sibuk dengan open house sana sini (esp rumah bosla). Jadinya kenala ganti puasa + puasa 6 awal2 ni. Nanti takde la liat sangat nak mengganti puasa. Hehehe...

Tension. Semalam aku dah siap set up template baru. Tapi bila try preview setting sidebar semua lari. Jadinya aku dah malas nak tuka template. Nantila kot. Dah malas. Malas semalas-malasnya.

Raya? Tahun ni tak berapa meriah sangatla (sebelum ni meriah ke? hehe...). Ala, umur dah meningkat takdela nak beraya sangat macam zaman budak-budak dulu. Raya tahun ni banyak spend time kat rumah arwah atuk sebab makcik2 buat kenduri raya masa kedua hari tu. So, utk Makmor bebanyak sori sebab tak dapat join korang hari tu. Masa kau datang JB pun handphone aku missing in action jap. Yela, aku bukan expect pun ada orang nak call. Tau-tau bila aku jumpa handphone aku nampak banyak miss called. Sori noo...Insya Allah ada rezeki, panjang umo boleh jumpa.

Ni antara gambar anak-anak buah aku yang aku sempat snap masa raya hari tu.

Ni gamba Nazirah dan kakaknya, Nabiha. Si Nazirah ni kalau kita tanya, "Aji, buat apa tu?" Nanti dia jawab, "Ha?" Penat seyh, nak tanya banyak2 kali...Nabiha ni ada makcik aku kata muka dia macam muka aku masa kecik2 dulu. Ye ke? Entahla, aku pun tak tau...


Ha, yang ni gambar Nazirah dengan Nadhirah. Nama dekat2 kan? Tu kena tanya kakak aku la, sebab dia yang bagi nama anak-anak dia ni. Bila nak panggil pun confuse jadinya. Nadhirah ni memang gila kamera. Aku suruh posing, macam-macam gaya yang dia buat. Memang sengal la budak ni.

Paling aku suka raya ni sebab dapat berkumpul satu family la. Biasa memang susah nak jumpa walaupun duduk dekat. Masa raya ni je la yang dapat jumpa semua. Kawan-kawan je tak sempat jumpa. Mintak maaf ye kawan-kawan. Tunggula, ada sesiapa yang kawin nanti. Bolehla jumpa. So, sesape yang nak jumpa aku cepat2la kawen...Hehehe...Bernas tak cadangan aku?


Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

3 Responses to Raya yang raya II

  1. Aku maaf kan kamu..aku tahu kamu sibuk dengan kerja mu..Selamat hari raya...

    ReplyDelete
  2. tunggu sape kawen...
    akak la kawen....
    bile mau makan nasi minyak cik siti hajar nih...
    adeih...

    ReplyDelete
  3. Makmor >> Selamat hari raya pakcik...Maaf zahir & batin

    in >> cis, nak makan nasi minyak akak maila dtg sini. Beli kat mamak je...ada brani? :p

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.