Ramadhan datang lagi...

Sakit kepala-sisa demam semalam. Tak taula, dah dekat nak puasa ni boleh demam pulak. Hasilnya hari ni aku cuti satu hari. Nak MC malas nak gi klinik. Selera makan pun takde ni. Tawar je rasa tekak ni. Makan apa pun tak lalu. Huhu..sedih betul. Tapi takpela, bagi neutral tekak sikit sebelum puasa ni. Tula, degil main hujan lagi kan dah demam. Padan muka aku. Hahaha...

****

Tak sampai seminggu je lagi nak puasa. Sekejap sangat rasanya setahun tu berlalu. Syukur Alhamdulillah, dapat juga merasai nikmat kurniaan Ilahi tu sekali lagi tahun ni. Rindu rasanya kat bulan ramadhan ni. Ada juga yang tak suka. Tapi apa pun, syukurlah sebab bukan senang nak jumpa bulan puasa ni. Bulan yang bagi segala macam kebaikan untuk kita umat Muslimin ni. Paling aku tunggu bulan puasa ni:-

1. Solat tarawikh – walaupun tak boleh penuhi solat satu bulan pun, sekurang-kurangnya dapat pergi bersolat tu pun aku dah rasa beruntung sangat. Nikmat yang kita takkan rasa dalam bulan-bulan yang lain.
2. Dapat balik keje awal (hehehe) – memang best! Bukan selalu dapat masuk keje 8.30pg balik 4.30ptg.
3. Dapat tengok kemeriahan pasar ramadhan kat bawah opis aku ni. Walaupun aku bukanla gila membeli kuih kat sana tapi aku suka tgk kemeriahan macam tu. Pelik sungguh!
4. Tengok orang bersesak-sesak kat shopping complex semata-mata nak buat persiapan raya. Sesak + semak!
5. Dapat kad raya daripada kawan-kawan. Hehehe..meriah walaupun dah ada kemudahan canggih, cara tradisi tidak dilupakan.
6. Segala macam kerenah dan perkara-perkara luar biasa yang kita takkan dapat jumpa selain bulan ramadhan.

Kalau nak diikutkan banyak lagi, tapi oleh kerana kepala aku ni makin berdenyut-denyut, maka itu jela yang dapat difikirkan buat masa ni. Agak2nya dapat tak kita rasa nikmat Ramadhan ni untuk tahun yang akan datang ye? So harap-harapnya kita semua dapat manfaatkan Ramadhan kali ni sebaik-baiknya. Insya Allah._Noktah....

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

3 Responses to Ramadhan datang lagi...

  1. hehehhe...
    slmt menyambut ramadhan...
    moga arini lebeh baek dr smlm...
    moga sehat2 slalu... :)

    ReplyDelete
  2. uit mc eh..
    demam..
    cian dia..
    dah makan ubat lom..
    selamat menyambut pose ye..
    ngeh~~
    org nk sambut 1 pose kat umah..
    peace=)

    ReplyDelete
  3. to akma >> Salam ramadhan...Alhamdulillah, mudah2an..

    to in >> x mc pun, amik annual leave. hehe...salam ramadhan jua utk in..uik, dh decide ye? bagus...;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.