Hari tension

Macam-macam hal yang berlaku sekarang ni kan? Tapi adakah kita ambil tau semuanya? Atau hanya ambil tau pasal hal yang hangat je? Aku rasa semua orang dah tau pasangan pengantin popular mana yang akan naik pelamin bulan 8 ni kan(sampai orang dah naik meluat baca ceritanya).Paling aku tak boleh terima ada headline paper tajuk :KADI GUGUP (pehal!). Tak ke bodoh buat cite camtu. Kesian kat kadi / imam tu, kalau dah memang tugas dia menikahkan orang dan dah bape banyak orang dia nikahkan, takkanla sebab si **** ni nak nikah kadi / imam tu boleh gugup pulak. Lawak betulla! Memang bengong... Masa aku pergi ceramah agama beberapa minggu lepas, ustaz tu sendiri kata, muslimin sekarang ni banyak dimomokkan dengan kisah-kisah dan berita-berita yang sensasi. Sampai hal-hal yang lebih penting dan sepatutnya kita utamakan kita pinggirkan. Balik-balik cite pasal artis kawin, artis cerai...bercinta dengan orang tu, bercinta ngan orang ni....Gosip & bahan hiburan je yang diorang nak baca. Ada ke orang sibuk pasal IFC ke, murtad ke....

Satu yang buat aku tertarik ialah pasal IFC. Tak taula kenapa umat Islam akhir zaman ni senang2 je nak meletakkan maruah Islam tu sendiri kat tempat paling bawah. Senang di pijak-pijak oleh golongan ka***un ni. Diorang ni masih tak sedar ke yang tak lama lagi mungkin kita pun akan ikut jejak Melayu Singapura yang merempat di tanah air sendiri. Itu tak kira dengan hal murtad lagi. Tak pun makanan atau produk kat dalam negara yang diragui status halalnya. Aku pun tak fahamla dengan pendirian pemimpin sekarang ni. Benda-benda macam ni tak mau dedahkan pada orang awam, sebab takut jadi rusuhan kaum. Tapi bila tak didedahkan, macam nilah jadinya. Orang kita tak sedar yang diorang bakal merempat kat tanahair sendiri. Sedih memang sedih. Harap-harap kita semua terhindar dari segala anasir-anasir buruk tu semua. Insya Allah...

Teringat pulak perbualan dengan seorang rakan yang stay kat Cambridge petang tadi. Katanya, dia bangga bila orang-orang luar memuji Malaysia. Aman, damai dari segala aspek. Sampaikan ada salah seorang kawan dia (seorang mualaf, warga US) bercadang nak migrate ke Malaysia sebab nak anaknya membesar dalam suasana Islam. Bangga tak kalau korang dengar macam tu orang puji Malaysia? Hmm..bangga jugakla aku dengar walaupun hakikat yang terhidang depan mata tak seindah yang di sangka. Macam mana agaknya masa depan kita akan datang sekiranya gagasan IFC tu di luluskan ye? Ingat satu jela, bala Allah tu tak mengira siapa. Walaupun seorang je yang ingkar, tapi balasannya menyeluruh. Itulah yang menakutkan. Dah banyak contoh depan mata, kita je yang tak sedar lagi. Think about it. Apa yang mampu kita lakukan sekarang ni berdoa pada Allah semoga kita dijauhkan daripada segala keburukan dan kejahatan si ka***un ni. Amin....

p/s: mintak maafla bebanyak sebab entri kali ni memang untuk lepas geram. Hari ni memang tension dan geram sesangat....

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.